loading

BASKIDA DOĞRU RENK KOMBİNASYONU

MATBAA ÇALIŞMALARINDA RENK UYUMU

Renklerin uyumu ile birlikte matbaacılığın sanatsal konusu, harika bir görsel şölen oluşturur. Yapılan çalışmalara doğru uygulamalarla birlikte doğru renkler bir arada kullanıldığında, içe sinen, emeği geçenleri tatmin eden sonucu verecektir. Hangi renklerin kullanılacağı kağıt türünden, hamurun kalınlığına vb. herbir ayrıntıya bağlıdır ve her sektöre ayrı renk kombinasyonları tercih edilir. Dünyamızı çevreleyen renkler algılarımızı çok fazla yönlendirir. Satın alma noktası gibi birçok alanda -farketmeyiz ama- karar verme mekanizmamızı renkler etkisi altına alır. Mesela McDonald’s firması... Kurumsal renklerinde sarı kırmızı kullanmasının gerçek sebebi potansiyel müşterilerinde iştah algısını uyandırmasıdır.

Belli renklerin belli sektörlerde kombin edilmesi o alanda daha başarılı olmak için uygun bir yöntem olacaktır. Renlerin insanın bilinçaltında uyandırdığı, harekete geçirdiği duygu ve algılar farklı olduğundan sektöre göre renk kullanımı önem kazanır. İnsanların kararlarını ve psikolojilerini direk etkiler. Kurumlar ve şirketler, müşterilerini harekete geçirmek veya bir mesaj vermek isterler ve bu sebeple sıklıkla renklere başvurur.

Mavi tonları: Sorumluluk ve güven algısı oluşturduğundan iş sektöründe en çok tercih edilen renkler arasındadır. Mavi rengin hafıza üzerinde de etkileri vardır. Tükenmez kalemlerin genellikle mavinin tonlarından oluşması, bilgilerin hafızadaki kalıcılığını artırmaktadır. Sakinleştirir, tansiyonu düşürdüğüne ve kanın akışını yavaşlattığı bilinir. Mavi özellikle lacivert verimliliği, otoriteyi ve sonsuzluğu ifade eder. Dünyadaki birçok markanın logosu mavi renktir. Teknoloji, sağlık, tarım, finans, enerji ve teknoloji sektörlerinde sıklıkla kullanılan bir renktir. Mavi rengi kırmızı, sarı, beyaz, kahverengi, gri, turuncu ve pembe ile kombinlenebilir.

Yeşil tonları: Doğayı çağrıştırır. İnsana güven ve huzur verir; umudu, yeniliği, gençleşmeyi ve canlanmayı temsil ederek insanların daha canlı hissetmesini sağlar. Cömert olma, paylaşma ve uyumlu olma anlamlarını da içinde barındırır. Her alanda çok sık kullanılmasıyla birlikte tonları arasında ciddi farklar olan bir renktir. Kahverengi, gri, turuncu, salata yeşili, siyah, sarı, krem ve kremsi beyaz renkleri ile kombinlenebilir.

Mor tonları: Mor renginin hayal gücü artırma etkisi vardır. Asalet duygusunu artırır ve kişinin sanatsal yönünü ortaya çıkarır. Mor ile uyumlu renkler ise gri, beyaz, lila, sarı ve kahverengidir.

Kırmızı tonları: Günlük hayatta çok sık kullanılan ve iddialı bir renktir. Tansiyonu yükseltir, iştah açar, kan akşını hızlandırır. O nedenle yiyecek/içecek markalarının logolarında kırmızı renk tercih edilir. Bir başka tercih alanı ise gençliğe hitap eden ürünlere sahip markalardır. Kırmızı; sarı, beyaz, yeşil, mavi ve siyah ile uyumludur.

Gri tonları: Diplomatik ve ağır bir renktir. Tonuna göre değişmekle birlikte oldukça tarz ve pek çok alanda kullanılan bir renktir. Yavaşlığı, hareketsizliği ve ciddiyeti temsil etmektedir. Kırmızı, mavi, fuşya, pembe ve ultraviyole renkleri ile gri mükemmel uyumu yakalayacaktır.

Sarı tonları: İnsanın evreni ısıtan güneşle bir bağ kurmasını sağlar ve kişinin özgüvenli olması konusunda oldukça etkilidir. Zaman zaman trend olsa da zirvedeki yerini koruyamayan bir renktir. Coşku ve mutluluk verir. Verimliliği ve üretkenliği de pozitif anlamda etkiler. Kişinin algısında hızlı tüketme etkisi oluşturduğundan alışveriş sitelerinde sıklıkla sarı renk kullanılır. Siyah, mavi, gri, lila ve mor ile birlikte kombinlendiğinde sarı rengi kendisini daha iyi gösterecektir.

Turuncu tonları: Eğer markanızda bu rengi tercih ederseniz "bu ürün herkes için" imajını vermiş olursunuz. Dikkat çeken bir renktir. Mutluluk, cesaret, canlılık ve güveni simgelerken; dışa dönük insanların favori rengidir. Turuncu ile kombin yapmak isteyenler beyaz, mor, mavi, lila ve siyah tercih edebilir.

Kahverengi tonları: Özellikle modada yükselen bir trende sahiptir. Hayal gücünün güçlenmesini sağlar. Sakinlik ve dinginlik hissiyatı getirir. Gıda sektöründe yer alan şirketler bu rengi sıklıkla tercih ederler. Turkuaz, krem rengi, pembe, yeşil ve bej renkleri ile kombinlenebilir.

Pembe tonları: Canlılık, şefkat ve sevgide karşılık bulur. Kişilere sakinlik ve dinginlik hissiyatı verir. Karşı tarafa rahatlık hissi gönderir. Özellikle ödeme yapacağımız kişiler pembe giydikleri takdirde kendimizi daha rahat hissederiz. Aynı zamanda hosteslerin de sıklıkla pembe rengi kullanmasının nedeni yolculara sakinlik hissini yaymaktır.

Siyah tonları: Gücü, hırsı ve tutkuyu temsil eder. Günlük yaşamın vazgeçilmez renklerindendir. Siyah konsantrasyonu en çok getiren renktir. Genellikle insanları, eşyaları veya bir ortamı asil gösterdiğine inanılır. Markalar kendilerini esrarengiz, güçlü, prestijli göstermek; öte yandan ucuz bir marka olmadıklarını yansıtmak için kurumsal kimliklerinde, logolarında veya ofislerinde sıklıkla siyah rengi tercih ederler. Beyaz, yeşil, gri, sarı, krem, bej, kırmızı, turuncu, mavi ve lacivert ile kombinlenebilir.

Beyaz tonları: Beyaz eşitliği, temizliği, masumiyeti ve saflığı ifade etmektedir. Beyaz dürüstlüğü, adaleti, devamlılığı ve istikrarı da simgeler. Beyaz renk, tüm renklerin pozitif ve negatif yönünü dengeleme unsuru olarak kullanılır. Amacı denge sağlamaktır. Diğer tüm renklerle kombinasyonu en kolay renktir. Özünde tüm renkleri içinde barındırıyor olması buna sebeptir. Kırmızı, mavi ve siyah, beyaz ile kombinasyonu en iyi olan 3 renktir. Özellikle kullanım alanına göre bu 3 rengi beyaz ile kullanmak suretiyle fark oluşturan, öne çıkacak işlere imza atabilirsiniz.

BU BAŞLIK DA İŞİNİZE YARAYABİLİR

Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

HAKKIMIZDA

Adormat 2011 yılında kurulan, sektöründe yenilikçi ve lider firma olma hedefiyle Türkiye genelinde faaliyetlerini sürdüren %100 Türk iştirakli bir firmadır. Adormat 2011 yılında kurulan, sektöründe yenilikçi ve lider firma olma hedefiyle Türkiye genelinde faaliyetlerini sürdüren %100 Türk iştirakli bir firmadır.

İLETİŞİM

5749 Sk. No:15 MTK Tekstilciler Çarşısı PK: 35090
Çamdibi, İzmir/Türkiye
info@adormat.com.tr
+90 232 265 1068